Antidepresanlar cinsel hayatı etkiliyor mu

Antidepresanlar cinsel yan tesirlere neden olabilir.Bazı beşerler için antidepresanların cinsel yan tesirleri vakitle azalabilir. Öbürleri için bu yan tesirler devam edebilir.

Depresyon tedavilerinizin cinsel yan tesirlere neden olduğundan şüpheleniyorsanız, işte yapabilecekleriniz…

Antidepresanlar cinsel yan tesirlere nasıl neden olur

Yakın vakitte bir antidepresana başladıysanız ve cinsel fonksiyon bozukluğu belirtileri yaşıyorsanız, yalnız değilsiniz. Libido kaybı, yetişkinler için yaygın bir meseledir.

Araştırmalara nazaran, depresyon yüzde 50 ila 70 oranında daha yüksek cinsel istek azalması riski yaratıyor. Ek olarak, cinsel fonksiyon bozukluğu, depresyon gelişme riskini yüzde 130 ila 200 kadar artırabilir.

Teorik olarak, depresyon cinsel dürtülerinizin azalmasına neden oluyorsa, tedavi aramak yardımcı olabilir. Lakin kimi depresyon tedavileri cinsel fonksiyon bozukluğuna neden olabilir.

Çok fazla serotonin almak (depresyon tedavisinde değerli bir işlev), cinsel dürtülerinizi engelleyebilir.

Antidepresanlar aşağıdaki yan tesirlere neden olabilir:

– Libido kaybı yahut genel seks yapma dileğinde azalma

– Azalan uyarılma

– Erkeklerde erektil disfonksiyon

– Bayanlarda vajinal kuruluk

– Orgazm meseleleri

Kesin yan tesirler şahıstan şahsa değişebilir ve mümkün tüm semptomları yaşamayabilirsiniz.

Depresyon tedavilerinin cinsel yan tesirleriyle nasıl baş edilir

Antidepresanlar nedeniyle cinsel yan tesirler yaşamak, bu semptomlara büsbütün bağlı kaldığınız manasına gelmez. Birtakım durumlarda tahlil, bedeniniz ilaca alışmasını beklemek olabilir. Bir mühlet sonra, daha az cinsel yan tesir yaşayabilirsiniz. Kişisel tecrübenize bağlı olarak, belirtileriniz yalnız vakitle hafiflemeyebilir.

Cinsel fonksiyon bozukluğu birkaç hafta devam ederse, hekiminiz şunları önerebilir:

– Doz ayarı (doktorunuzla konuşmadan ilaçlarınızı asla kesmeyin)

– İlaçları değiştirmek

– En az yan tesir riski olan bir antidepresan seçmek

Hekiminiz ayrıyeten, yepyeni ilacınızın yan tesirlerini önlemeye yardımcı olmak için tedavi planınıza ek bir antidepresan eklemenizi önerebilir.

Antidepresan alıyorsanız ve cinsel fonksiyon bozukluğu yaşıyorsanız, seçenekleriniz hakkında hekiminizle konuşun. Hekiminizle konuşmadan asla dozajınızı azaltmayın yahut ilacınızı büsbütün kesmeyin. Bu, depresyon belirtilerinin geri dönme riskinizi artırabilir. Her vakit evvel hekiminizle konuşun.

Ayrıyeten cinsel yan tesirler dehşetinin sizi depresyon tedavisi görmekten alıkoymasına müsaade vermemelisiniz. Antidepresan alan herkes tıpkı yan tesirleri yaşamaz. Depresyon için ilaç almaya birinci başladığınızda, cinsel yan tesirleri ekseriyetle yaşarsınız. Kimi antidepresanlar bu risklerden daha fazlasını taşırlar. Birtakım beşerler için yan tesirler geçicidir. İlaçları değiştirerek yahut tedavinizi diğer formlarda ayarlayarak da bu semptomları yönetebilirsiniz.

Depresyon tedavinizle ilgili kaygılarınız hakkında hekiminizle konuşun. Cinsel yan tesirlerin yönetilmesi vakit alabilir, bu nedenle ilacınızı büsbütün kesmek yerine hekiminize danışmak kıymetlidir.