Hudut sıkışmasının en büyük nedeni gerilim

Hudut sıkışmasının birçok nedeni vardır. Lakin en büyük faktör gerilimdir. Genetik yatkınlık nedeniyle de oluşan hudut sıkışması ağır yük kaldıran şahıslarda de sıklıkla görülmektedir. Gerilim, ağır yük kaldırmak ya da taşımak, duruş bozuklukları, çok kilolu olmak, bilgisayarda fazla vakit geçirmek, genetik ve kimi spor aktivileri hudut sıkışmasının oluşma nedenlerindendir.

Gerilim faktörünün yanında; kemik çıkıntıları,tiroid hastalıkları, yaralanma, romatoid artrit, tekrarlayan gerilim, uzun mühlet yatma, gebelik, hobiler yahut spor aktiviteleri ve obezite hudut sıkışması riskini arttırabilir.

Hudut sıkışması belirtileri

Sıkışan bir hudut, kemikler, kıkırdak, kaslar yahut tendonlar üzere etraf dokular tarafından bir sona çok fazla basınç uygulandığında oluşur.

Bedenin çabucak her bölgesinde görülebilen hudut sıkışması görülen yere bağlı olarak farklı belirtiler göstermektedir. Ancak sıkça görülen belirtiler ortasında uyuşukluk,ağrı,hissetmeme hudut sıkışması olan bölgede görülür. Hapşırma ve öksürme sonrası oluşan ağrılarda omurilikte oluşan hudut sıkışmalarının belirtisidir. Karıncalanma ve iğne batar hissine eşlik eden ağrılar da görülebilmektedir. En sık görülen ellerde ve ayaklarda meydana gelen hudut sıkışmasında hareket etmede kısıtlanır.

Hudut sıkışmaları nedenine nazaran her yaş kümesinde görülebilir. Bir hudut kısa bir müddet sıkışırsa, çoklukla kalıcı bir hasar olmaz. Basınç rahatladıktan sonra hudut işlevi olağana döner. Bununla birlikte, basınç devam ederse, kronik ağrı ve kalıcı hudut hasarı oluşabilir. Bazen de sıkışan bir huduttan ağrıyı hafifletmek için ameliyat gereklidir.

Hudut sıkışmasına karşı tedbirler

Ergonomik iş ortamı sağlamak

İş ortamında değişiklik yapmayı deneyebilirsiniz. Ergonomik bir fare ve klavye kullanmak el ve bileklerdeki basıncı azaltmaya yardımcı olabilir. Bir bilgisayar monitörünü göz düzeyine yükseltmek, boyun ağrısını ve boynunuzun semptomlarını azaltmaya yardımcı olabilir. Ayakta iken bir ayağın altına yükseltici koymak, omurganın hareketli ve esnek kalmasına yardımcı olabilir, bu da sırt ağrısını azaltabilir.

Duruş değişikliği

Uzun müddet yanlış bir duruşla oturmak yahut ayakta durmak, omurga ve kaslara ziyan verebilecek ve bir hududun sıkışmasına yol açabilecek gereksiz gerilim yaratır.Yastık kullanımını ayarlamak, ayarlanabilir sandalye ve boyun dayanakları basıncı rahatlatmak yardımcı olabilir ve sona uygunlaşmak için yer hazırlamış olursunuz.

Masaj yahut fizik tedavi

Etkilenen bölgenin etrafına nazik bir basınç uygulamak gerginliği hafifletmeye yardımcı olabilir ve tam beden masajı kasların gevşemesine yardımcı olabilir.Fizik tedavi, idman, masaj ve nazik uzanmaların bir kombinasyonunu kullanarak semptomları hafifletmeye yardımcı olabilir.

Germe idmanları

Nazik germe, bölgedeki gerginliği ve basıncı hafifletmeye yardımcı olabilir. Bir kişi antrenman yaparken rastgele bir ağrı yahut rahatsızlık yaşarsa durmalıdır.

Bacakları yükseltmek

Omurgadaki rastgele bir baskıyı gidermek için bacaklarını kaldırarak rahatlama sağlayabilirler. Bir kişi dizlerinin altına birkaç yastık koyarak bunu başarabilir, bu nedenle bacakları bedene 45° derecelik bir açıda bulunur.

Buz ve ısı paketleri

Isı ve buz paketleri ortasında geçiş yapmak, birçok durumda şişlik ve iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olabilir. Enflamasyonu azaltmaya yardımcı olmak için günde üç defa, bir seferde yaklaşık 15-20 dakika boyunca etkilenen alanın üzerinde bir buz paketi tutun.

Atel

Mümkünse, etkilenen bölgeye bir atel takmak daha fazla hasarın önlenmesine ve hududun güzelleşmesine yardımcı olabilir.

Hayat şekli değişiklikleri

Uzun vadede, yürüyüş, yüzme yahut bisiklet üzere düşük tesirli bir idmanın günlük bir rejime eklenmesi semptomları azaltmaya ve bedeni formda tutmaya yardımcı olabilir. Ekstra kilo vermek hudutlar üzerindeki baskıyı azaltmaya yardımcı olabilir ve tertipli bir idmandan eklenen hareketlilik iltihabı azaltabilir.