Kolajen peptitler eklem ve kemik rahatsızlıklarının tedavisinde yarar sağlıyor

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Kısmı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Demirhan Dıraçoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, uzun yıllardır cilt ve eklemlerle anılan kolajen peptitlerin, bugün farklılaşan ömür şartları sebebiyle sahip olunan gerilim, anksiyete, uyku bozuklukları, kalp damar hastalıkları, unutkanlık ve odaklanma meseleleri üzere birçok farklı sıhhat sorununun anahtarı olduğunu anlattı.

Bilhassa son 5 yılda yapılan 16 bin 500’den fazla çalışmanın, tahlilin kolajen peptitlerde olduğunu gösterdiğini belirten Dıraçoğlu, “Vücudumuzda, çabucak her dokuda bulunan protein olan kolajen peptitler, yaş aldıkça azalır. Münasebetiyle bedenin kolajen peptit gereksinimini dışarıdan tamamlama gereksinimi ortaya çıkar. Bunun için ekseriyetle birinci olarak akıllara balık yahut kelle paça gelir fakat bu besinler kâfi olmaz. Kolajenler büyük molekül tartılarında olduklarından bedenden emilimleri kolay değildir. Bu sebepten uzmanlar, kolajenlerin parçalanmış halleri olan peptit formlarında alınmasını önerirler.” sözlerini kullandı.

“Eklem ve kemik rahatsızlıklarında ağrı ve iltihabı azaltıyor”

Prof. Dr. Demirhan Dıraçoğlu, kelle paça üzere yiyeceklerde kolajen bulunduğunu fakat mide asidinin, bu kolajeni parçaladığını anlatarak, şunları kaydetti: “Bilimsel çalışmalar, bedenin muhtaçlığı olan kolajenin, morina ve gelincik balıklarının derilerinden elde edilebildiğini gösterdi. Morina balığı içerdiği prolin, histidin, glisin ve hidroksiprolin aminoasit zincirleri ile bilhassa eklem ve kemikler için eşsiz bir yarar sunar. Bu aminoasitler sayesinde kıkırdak tamiri için çok tesirli olduğu bilinen kolajen peptitler, birebir vakitte ağrı ve iltihaplanmayı azaltmada da değerli rol oynar. Yapılan çalışmalarla morina balığından elde edilen kolajen peptitlerin eklem ve kemik rahatsızlıklarında ağrı ve iltihabı azaltıp kıkırdak dokusunu yenilediği, iltihap azaltıcı özellikleri sayesinde akne ve selülit tedavilerine takviye olduğu, nemlendirme ve kırışıklık önleyici özellikleriyle yaraların kapanmasını hızlandırıp iz oluşumunu engellediği bulgularına ulaşıldı.”

Gelincik balığından elde edilen kolajen peptitlerin, bedenin gerilim cevabını düzenleyerek sakinleştirici vazifesi gördüğünü bildiren Dıraçoğlu, bu sayede fibromiyalji ve migren üzere gerilim kaynaklı hastalıklar için tesirli ve süratli bir tedavi alternatifi oluşturduğunu belirtti.

Prof. Dr. Dıraçoğlu, bunların yanı sıra kolajen peptitlerin, hafıza ve odaklanma meseleleri, alzaymır ve parkinson üzere hastalıkların önlenmesi ve ilerlemesini yavaşlatma, kalp ve damar sıhhati ismine tansiyonun dengelenmesi ile damarlardaki yağ istikrarlarını düzenleyerek kolesterol düzeylerinin düşmesi üzere yararlar sağladığını kaydetti.

Tags: