Retinol kullanarak kırışıklarınıza veda edin

Retinolün, retinoidler olarak bilenen A vitamini ailesinin bir türevi olduğunu söyleyen Uzm. Dr. Onur Çapkan, “A vitamini, yağda çözünebilen karaciğerde depo edilen bir vitamindir. Hücre büyümesinde ve farklılaşmasında kıymetli rol oynar. Derinin farklı katmanlarında çeşitli yolakları etkileyerek cildin yenilenmesi ve kolajen üretiminde kıymetli role sahiptir” dedi.

Hassas ciltliyseniz dikkat

Dr. Çapkan, çeşitli deri hastalıklarının tedavisinde reçete ile kullanılabilen kapsül ve krem formları ile epeyce geniş yer sahibi olan bu moleküllerin, daha farklı yapı ve konsantrasyonlarda serum, krem formlarıyla kozmetik dermatolojinin de vazgeçilmezleri ortasında olduğunu söyledi. Dr. Çapkan, “İnce kırışıklıkların giderilmesinde, yaşlılık ve güneş lekelerinin tedavisinde, antioksidan ve kolajen üretimini arttırıcı tesiri sebebiyle yaşlanma aksisi dayanak tedavilerinde, deriye canlılık ve elastikiyet kazandırması nedeniyle cilt yenilenmesini hızlandırmada, yağlı cilt ve sivilcelerin tedavisinde geniş yere sahiptir” diye konuştu.

Retinol kullanırken nelere dikkat edilmesi ve nasıl uygulanması gerektiğinden bahseden Dr. Çapkan kelamlarına şöyle devam etti: “Deri için değerli bir içerik olsa da birtakım ciltler için uygun olmayabilmektedir. Retinoik asitler tesir sistemleri gereği cildi soyar ve bu sebeple hassasiyeti arttırır. Çok hassasiyeti olan ciltler bu çeşit soyucu asitleri tolere edemeyebilir. Işık hassasiyetini arttırdıkları ve UV ışık ile aktiflikleri azaldığı için bu eserler gece kullanılmalıdır. Asgarî 30 müdafaa faktörlü güneş gözetici da gündüz kullanılmalıdır”

Aktiflik müddeti yaklaşık 3 aydır

Tüm yüz ve boyun için 4-5 damla retinol, temizlenip kurulanmış cilde parmaklarla direkt uygulanabilir ya da günlük cilt bakım kremi içerisine karıştırılarak da kullanılabileceğini belirten Dr. Çapkan, “Gözlerle temastan kaçınılmalıdır. Öbür asit içerikli eserlerle birlikte kullanılmamalıdır. Düşük konsantrasyonlu eserler ve haftada 2-3 kullanım ile başlanmalı, tolerans geliştikçe kullanım arttırılmalıdır. Beraberinde kullanılabilecek yatıştırıcı, nemlendirici kremlerle yaşanacak tahriş azaltılabilir. Retinol içeren eserlerin aktifliği 3 ay içerisinde daha barizdir. Kolajen üretimini desteklemesi ve ince kırışıklıkların giderilmesi için 6-12 ay üzere daha uzun müddetler de kullanılabilmektedir” formunda konuştu.

Hassasiyet artışı, kuruluk, kızarıklık, kaşıntı, yanma hissi birinci haftalarda sık görülebilen durumlar olduğunu işaret eden Dr. Çapkan, “Çok şiddetli olmadığı sürece beraberinde nemlendirici, yatıştırıcı kremler kullanılarak bu durum aşılabilmektedir. Bu yakınmaların daha uzun mühlet ve daha şiddetli olması halinde retinol kullanımına orta verilmeli ya da büsbütün bırakılmalıdır. Bu süreçte hassas ciltler için olan temizleyiciler, nemlendiriciler kullanılabilir. Gebelik ve emzirme devrinde muhakkak kullanılmamalıdır” dedi.