Rem Uyku Bozukluğu Sebepleri Nelerdir?

Rem uykusu davranış bozukluğu olarak tabir edilen problemde, hasta düşünde yaptığı davranışları, sahiden de yapmaya eğilimlidir. Düş görürken insan bedeni büsbütün hareketsiz olmalıdır. Bu duruma fizikî uyku felci ismi verilir. Lakin rem uykusu davranış bozukluğuna sahip olan şahıslar bu durum tam aksine işler. Bu hastalar, hayallerinde yaptıkları hareketleri, uyurken de yaparlar. Örnek olarak duvara vurma, yumruk atma, yürüme ya da konuşma vs. Bu hareketler birçok vakit rastgele bir meseleye sebep olmazken, birtakım durumlarda epey şiddetli durumlar ve kazalar meydana gelebilir. Genel olarak rem uykusu davranış bozuklukları hayatlarının bir periyodunda her insanın başına gelebilir. Uykuda konuşmak, hafif hareket etme ya da mırıldanmak olağan kabul edilir. Fakat uykuda yürüme, hareket etmek, kendine ya da diğerine ziyan verme üzere durumlarda tedaviye başvurulmalıdır.

Rem Uyku Bozukluğu Sebepleri Nelerdir?
Rem uyku bozukluğu nedenleri çeşitli sebeplerle meydana gelebilir. Parkinson hastalıkları ya da farklı hastalıklar sebebiyle rem uyku bozukluğu meydana gelebilirken, ruhsal problemlerde da bu sorunlar meydana gelebilir. Sağlıklı uykunun yaklaşık olarak %25’i REM uykusunu oluşturmaktadır. Bu noktada hayal gören kişi büsbütün hareketsizdir. Beynin belli noktaları hayal sırasında hareket etmeyi ve rüyayı fizikî olarak gerçek algılamayı maniler. Fakat kimi hastalarda bu durum tam aksisi halde meydana gelir. Arbede etme, yumruk atma, bir yerlerden zıplama üzere epeyce riskli durumlar uyurken meydana gelebilir.

Rem Uyku Bozukluğu Kimlerde Görülür?
Rem uyku bozukluğu olan bireyler ortasında ekseriyetle Parkinson hastaları bulunmaktadır Parkinson hastalarının büyük bir kısmında rem uykusunda bozukluklar meydana gelebilir. Bundan ötürü da bu noktada uykun bir tıbbi geçmiş araştırması yapılmalıdır. Hastalığın tedavisi için klinik hikaye alınmalıdır. Kesin teşhis koyulması için uyku incelemesi yapmak epeyce değerlidir. Uyku sırasında meydana gelen hareketlerin tahlil edilmesi ve uzman şahıslar tarafından incelenmesi gerekmektedir. Hastanın inançlı bir yerde uyuması ve etrafında ona ziyan verebilecek gereçlerin olmaması gerekmektedir. Bunun yanı sıra hastanın durumu ve düzeyi belirlendikten sonra en uygun ilaç tedavisine başlanır. İlaç tedavisi ile birden fazla vakit durum denetim altına alınır.